Du behøver et sterkt fundament!

03Jul13

Du behøver et sterkt fundament!

Et tre som ikke har dype røtter tåler ikke en storm.
Et bygg uten fundament tåler ikke en flom eller et skjelv.

Vi alle trenger et fundament som tåler dette vanskelige / Deilige / krevende / flotte som vi kaller LIVET!
Det er mange som starter entusiastisk og virkelig får en flying start på prosjekter og har gode intensjoner, men som eter en tid gir opp, skeier ut eller bare stagnerer. Jeg spør meg ofte hvorfor så mange ikke lykkes i drømmene sine og hvorfor det stopper opp.

Jeg vil her gi deg noen innputt som jeg tror kan hjelpe deg også som det har hjulpet meg.
Våre store utfordringer som jeg ser det:
1 Vår selvbilde som den vi er
2 Feil miljø
3 Klare hensikt erklæring

Jeg leser i en bok i bibelen om dagen som heter Galaterne. Den illustrerer en problem stilling som rammer mange av oss. De vingler og lar seg følge med i strømmen av som er ”inn” i tiden. Paulus som skriver dette brevet er sylskarp på å fortsette med der det hele startet. I denne konteksten var det nåde som skulle følges og han er enormt direkte på de som skeier ut her. I vår natur så er vi litt borti gata at vi må gjøre noe for å få noe igjen. Bibelen sier at vi er elsket, tilgitt og har allerede fått alt som tjener til LIVET!. Alt i vårt samfunn hviler på belønning etter innsats. IKKE hos vår FAR. Her mottas alt med takk. Vår utfordring er å bli der! I mottakelses modus fra himmelen. Om dette fundamentet ditt ikke er der så faller du inn i gjernings religion og hele kristenlivet med Gud blir et PES. Ditt selvbilde må ikke og skal ikke hvile på hva du gjør eller kan men kun på det som HAN har gjort og den nåden du har tilgang til! Ufortjent. Når vi oppdager dette så blir vi fri. Som fuglen., over omstendighetene. Bibelen sier at: Når Sønnen Får Frigjort Dere Så Blir Dere VIRKELIG Fri!

Nr 2 er feil miljø. Paulus sier at det finnes tusenvis av lærer. Det vil si teoretikere som vet hvordan alt skal være og er flinke til å fortelle, preke og mene noe om alt mulig. Det er bra men ikke godt nok. Hva om alle mammaer og Pappaer var BARE lærer og ikke sånne morer og farer som var tett på men oppmuntring, ressurser og kjærlighet. Vi er ad ikke elever i en skole men mennesker i en sammenheng der vi interaktivt henger sammen! De gode nyhetene er at du kan velge miljø når det gjelder for resten av livet ditt. Søk miljø som får deg til å blomstre. Får potensialet ditt ut. Folk som tror på deg og kan oppmuntre og være tett på. Det vil ikke si at du ikke får justeringer og veiledning fordi det er også en del av din utvikling til å funke sammen med andre, men om det ikke finnes oppmuntring og grunnleggende tro på deg så bør du seriøst vurdere om det er rette plassen for deg.

Nr 3 er essensiell
Om du ikke vet hva hensikten med ditt, ditt forhold, ekteskap eller retning på livet kjører du rundt uten å vite hvor du skal. I Morgen skal jeg til Ålesund. Jeg bor i Sandnes og setter da retningen NORDOVER fordi det er hensikten med reisen. Hensikten er ikke å reise men å komme frem selv om vi nyter av reisen. Vi legger inn besøk av gode venner. overnatter og tar bilde og leker turister og har det ganske gøy på reisen, men det er ikke greia. Målet er greien. Et brullup, preken i en kirke er henikten med turen.
Finn fatt i målene for ditt liv. I en fart!. Uten målene så bør du parkere og finne kartet og se hvor du skal.

Hadde jeg begynt på livet igjen i dag så ville jeg startet annerledes. Jeg ville brukt minst ett år for å bygge dette fundamentet jeg i dag har. En klar hensikt, trygghet i Guds Nåde og være i et miljø som får meg til å blomstre og se at de rundt meg blomstrer videre og når sitt potensial!

Skulle du som leser dette tenke noe som, Jeg trenger fillen å forsterke mitt fundament! Da vil jeg at du seriøst vurderer et år på bibelskole. Mange gode i Norge med Intro Academy i spissen og absolutt Hillsong College i Sydney.

God sommer

JK

No Responses Yet to “Du behøver et sterkt fundament!”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

