En annerledes reise Til Hellas.

24Jun12

Idag er det Jostein som hamrer løs på tastaturet. I skrivende stund sitter vi på Sola flyplass klar for avreise med destinasjon Thessaloniki, Hellas.
Det moderne slaverieter er grufullt. Helt grusomt!
Caroline Årsvold talte på sisterhood for en tid tilbake om å la seg forstyrre. Dette er tiden for å la seg forstyrre. Komme ut fra komfortsonen. Jeg mååå innrømme at denne turen komme til å bli noe utfordrene. Kjenner det liksom på meg. Kjenner at det kommer til å røre noen nerver. Det er utfordrende og krevende, men alternativet er IKKE bra. Det å leve uten å vite, uten å la seg berøre og uten å la seg engasjere. Jeg husker når krisen var på topp i Zimbabve med Mugabe i spissen. Det var kolera over en lav sko. Jeg satt hjemme og det bare kom over meg at «her må noko gjerast». Jeg var ikke sykepleier, politiker eller finans guru. En enkel mann fra et enkelt veikryss på Jæren. De søkte etter sjåfører. DER kunne jeg gjøre noe. Jeg ville virkelig, men fant ut at det beste jeg kunne gjøre var å bygge noen gode kirker som står sammen med andre for å gjøre fattigdom historie. Det gjør vi i Uganda idag.
Får litt samme følelse nå. Vi, en gruppe på 14 stk skal få inputt i hva som egentlig skjer. Vi er sååå takknemlige for The21campaigne som lar seg forstyrre og engasjere og ikke minst lar oss få bli endel av dette.
Mange av oss vil skrive her på bloggen så heng på.

No Responses Yet to “En annerledes reise Til Hellas.”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

