2010

06jan10

2010 2009 var et supert år for Brit og meg og Intro. Vi ser tilbake på et rekord år på ALLE områder. Enormt takknemlig til hva Gud gjør og har gjort i våre liv.

Når det er sagt så kan man ikke hvile på laurbærene. (Et utrykk fra antikken, der man fikk en laurbærkrans når man tok en førstepris) Det er jo slik at jo mer man vet, jo mer vet man hva man ikke vet. Jo mer man reiser jo mer vet man hvor man ikke har reist eller kanskje OGSÅ ville reist. Sånn er det med livet også. Jo lenger man har levd jo mer vet man hva man setter pris på og mener har verdi og det motsatte.

Å bygge familie, ja livet sitt er en reise. Hvor du tenker og planlegger avgjør hvor du er på vei. Den som ingen planer har kommer ingen vei. Du blir oppslukt av det som skjer rundt deg. Den atmosfæren, troen, språket, holdninger, pengebruk og alle ting blir du et resultat av. Det behøver aldeles ikke være negativt om du er i et godt miljø, gode omgivelser, man kan være 100% destruktivt om du er på feil plass. Det er akkurat nå en rettssak i Stavanger kalt Ann Helen saken som er sååå rystende at man kan nesten ikke tro det. http://www.aftenbladet.no/lokalt/1138449/laquoKlasker_hammeren_i_hodet_paa_Lenaraquo.html  Det er å være med feil folk, på feil plass til feil tid.

Kaptein på livets skute. Enhver burde ta noen grep og sette seg i fører setet i livet sitt og holde kontrollen. Se hva en kaptein på en skute gjør:

1 vet hvem han er

2 vet hvor han skal

3 vet hvem han reiser med

4 har lært seg å lese faresignaler og vet hva han må gjøre.

5 lever for en hensikt.

Du burde planlegge dette året. Dette budsjetter, produksjonsplaner og klare mål. Et slogan sier: ”The man with the plan is the man with the power”. Jeg jobber med mine ledere på hvordan dette året skal bli. Tenker i 5 årsplaner og ser hvordan fremtiden skal bli. Av og til kan jeg bestemme, av og til ikke. Av og til blir det slik vi planlegger og av og til ikke. Det spiller egentlig mindre rolle. Det er å sette seg i førersetet og si hvor du skal og når du skal det. Om det er en omkjøring så går ikke verden av pinne for det. Omdet er rødt lys så behøver du ikke skyte noen for det. Om motoren havarerer så kjøper vi en ny bil. Sånn er livet.

Paulus sier i Filipenserne 3:12 og utover”Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette eller allerede er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. 13 Brødre, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak og strekker meg etter det som er foran, 14 og jager fram mot målet og den seierspris som Gud fra det høye har kalt oss til i Kristus Jesus. 15 Slik skal vi se det, alle vi som har nådd modenhet. Og om dere ser annerledes på noe, skal Gud gi dere klarhet også i det. 16 La oss bare, så langt vi er kommet, holde fram i samme spor!”

Godt nyttår og hold koken og kursen!

No Responses Yet to “2010”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

