Hooold UUUUT

12des09

Hooold UUUUT.

Rybakk var Facebook denne uka og bekjente at han ikke var helt i slaget. Litt bakpå. Kan godt forstå det. Det kjøret. Hele verden. Hele tiden og være i rampelyset måå være slitsomt.

Om du og meg skal være ærlige så må vi vel bekjenne at livet krever mer enn hva det gir innimellom. Ja ikke det at hele helvete er løs og jeg går med selvmords tanker, men sånn at det er slitasje i hverdagen. Det går rett og slett ut mer energi enn hva det kommer inn.

Kan jeg bare dele med deg hvordan jeg har funnet vaner som hjelper meg til å gå gjennom livets sesonger?

Fokus. Jeg har blitt mål og hensikts orientert. Det har vært enormt viktig for meg siden det er mye som påkaller min oppmerksomhet. I småbarns fasen er det enda viktigere. Familien behøver ikke være med på alt. Ikke barna heller. Det er lov å si nei og det er enda lettere å si nei når du vet hvorfor du vil det du gjør.

Verdier. Vi har alltid vært verdi orienterte. Barna også har vel gått den veien. Det betyr at å være indre styrt teller mye mer enn hva de ytre ”does and don´t” styrer. Man kan gjerne si at om man på innsiden har noen absolutter, eller ledestjerner så spiller det ingen rolle hvor du er. I min verden som kristen så er det helt klart å følge den indre stemmen til Ånden.

De rette tingene. Det jeg har fred for er kjempe viktig for meg å gjøre de rette tingene og ikke bare de gode tingene. Det er så mye som roper på oppmerksomheten. Enormt mye som kan kalles for tids tyver. Det å finne ut hva man vil , egentlig er essensielt.

Interesant med Tiger Woods på VG nett i dag:

«Etter grundig overveielse, har jeg bestemt meg for å ta en pause fra profesjonell golf på ubestemt tid. Jeg trenger å fokusere på hvordan jeg kan være en bedre ektemann, far og et bedre menneske», skriver han videre.

Hva man kan lese av dette er egentlig en angrende mann og en som gjør ganske store grep for å komme tilbake til det viktige og det som liger dypest på verdi skalaen. Og mest av alt så handler det ikke om hva man gjør , men hvem man er.

Den kvinne og mann som holder fokus, lever etter verdier og prioriterer de rette tingen kan ha et bra liv igjennom sesonger!

Ha en god førjulstid.

No Responses Yet to “Hooold UUUUT”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

