11Jul09

Sitter på rommet i Singapore etter 8 timer i ab A380. Fine ting.

Prøver å tenke hva jeg har igjen for dette…. Er det verdt penger og tid å reise til andre siden av kloden for en pastor? Forvaltning av penger og tid er essensielt i et ansvarlig og godt liv.

Et rungende JA må det være. Både for Andreas og meg. Jeg vil forsøke å involvere deg i hvorfor.

1               Tilhørighet

2               Se et større bilde

3               Få innputt av inspirasjon, lærdom og ideer

4               Å være en plass der jeg ikke behøver å mene og være i ”ilden”

Disse punktene er nok for meg. Det viktige er noe som skjer på innsiden. Sånn i hjerte. Noe som bare Den Hellige Ånd legger inn av det jeg trenger. Jeg som et barn av Gud. Som far, mann og pastor. Ingen av oss er maskiner som aldri trenger å hvile, en ny service og en oppmuntring. Jeg trengte dette!!

Hva jeg ser på som ”highligt”? Det er faktisk vanskelig å svare på. Tror ikke jeg vil prøve en gang for da har vi lett å sette ting opp mot hverandre. Med det er noe bibelen taler om i Efeserne kap4:11 der Paulus snakker om forskjellige gaver som skal utryste de troende. Opplever det slik. Noe som strekker meg og fra forskjellige vinkler setter meg i stand til å møte høsten og neste sesong som leder i Intro.

Bør alle reiser til Hills Sydney? Klart det…. Men det må sees opp mot hvor du er i ditt liv og om du kanskje kan få like mye ut av å delta i London i oktober. Anbefaler deg det. De har noen godbiter på lager!!

Vel nå er det New Creation Church som teller. Skal på gudstjeneste der kl 14.30 i morgen . De har 4 møter hver søndag. De er over 20 000 besøkende nå. Traff en fra den kirken på flyet og jeg har aldri opplevd maken til imøtekommende innstilling. Når hun hørte hvem vi var og historien og kjennskapet vi har så var det som en strøm av gode ord som ikke ville stoppe…. Kanskje vi har noe å lære vi litt arrogante og ”harde” nordmenn?

Vel nå er klokka snart halv to på natta og vi får sove litt før vi trener og spiser frokost sammen med Unni og Mark Wotton. De er her med oss. Herlige folk

DSC01216

One Response to “”

  1. 1 Øystein U.

    Dette bildet er jo bare smertefullt;-) Missing it! Elsker dere, elsker det dere gjør, elsker Intro. Just lovin’ it! Nyt resten av turen.


Legg igjen en kommentar

