Å bety en forskjell…

28jun09

Idag hadde vi fillen meg et kanon møte i Intro sandnes.  sånn med «nerva» i . Sånn med et budskap som skjerpe livslinjen.

vi tok opp et investeringsoffer til Watoto Skandinavia, og med de folka som var der så tror jeg det er et rekord offer.. Under her ser du teksten som vi talte ut fra. WOW. Av og til er Ordet fra Bibelen sååå klart og tydelig at det behøves ikke noen kommentar… Les det og la det synke inn til deg selv.  Fortsatt god sommer!

Jessaja 58

Bønnene deres kommer ikke av flekken.

1-3 Rop! Et rungende brøl! Hold ingenting tilbake, som en trumpet – som en eksplosjon! Fortell folket mitt hva som er galt med livene deres, konfronter familien min, Jacobsen, med syndene deres! De er travelt opptatt med lovsang og elsker å studere alt ved meg. Tilsynelatende er de en nasjon som lever rett, følger loven og ærer Gud. De spør meg, hva er det rett å gjøre her?, og de elsker å ha meg med på laget. Men de klager også. Hvorfor faster vi når du ikke bryr deg? Hvorfor ydmyker vi oss hvis du ikke legger merke til det en gang??

3-5 Vel, her har du svaret: Motivasjonen for fasten deres er profitt. Dere driver deres ansatte alt for hardt. Dere faster, men samtidig krangler dere og slår med knyttneven. Den fasten dere holder på med får ikke bønnene deres av flekken. Tror dere at dette er den fasten jeg ser etter, en anledning til å skryte av ydmykhet? Å ta på en skinnhellig maske og paradere alvorsfullt, kledd i sort? Kaller du dette faste som jeg, Gud, vil like?

6-9 Dette er den fasten jeg liker: Å bryte urettferdighets lenker, bli kvitt utnyttelse på arbeidsplassen, befri de undertrykte, og kansellere gjeld. Det jeg ønsker at dere gjør er å dele maten deres med de sultne, invitere de hjemløse inn, gi klær til de som skjelver av kulde og være tilgjengelig for deres egne familier. Gjør dette og lyset skrues på, livene deres blir snudd på hodet og rettferdigheten deres skal asfaltere veien framfor dere. Og ærens Gud vil sikre deres ferd. Når dere da ber vil Gud svare, og når dere roper etter hjelp vil Gud si; her er jeg.

Et meningsfullt liv på den tommeste av alle plasser.

9-12 Hvis dere kvitter dere med uærlig praksis, slutter å skylde på ofrene, kutter ut sladder om andres synder, er sjenerøse med de som er sultne og gir dere selv til dem som har gått nedenom og hjem, da vil livene deres begynne å lyse i mørket, skyggelivene deres vil bli badet i sollys. Jeg vil alltid vise dere veien å gå, og gi dere et innholdsrikt liv på den tommeste av alle plasser, med stødige muskler og sterke ben. Dere kommer til å bli som en godt vannet hage, en boblende kilde som aldri blir tom. Du skal se at dere kommer til å bruke bruddsteinene fra de gamle livene deres til å bygge nye, og gjenoppbygge grunnvollene fra fortiden. Dere skal være kjent som de som kan fikse hva som helst, de som gjenoppretter gamle ruiner og pusser opp og gjør fellesskapet levbart igjen.

The Messages

No Responses Yet to “Å bety en forskjell…”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

