ALDRI mer Nordsjørittet

14Jun09

Det er over. Finale . Out. Alt er glemmt… Til og med smertene….  Aldri mer tenker man når man har det vondt, blir såret, ikke blir forstått, man ikke når sine mål…… Slikt tenkte jeg noen ganger under de 4 timene og 37 minuttene jeg satt på setet på sykkelen. Kankje mest de tre gagnene jeg måtte av syklen for krampen i lårene ble HELT uholdelige.

En gang var jeg sammen med Direktøren for Dovre Industrier i Belgia. Vi var den gangen i posisjon til å kjøpe norske Jøtul.  Oppkjøpet ble det ikke noe av men han sa noe jeg aldri har glemmt. «Never say never!!!» Om jeg skal ta Nordsørittet til neste år? Vel det vil tiden vise. Under løpet tenker man sånn: Hvorfor gjør jeg dette? Hva har JEG igjen for det? Etter tenker man…… hmm I did it!! Når alt er sagt og gjort så er jeg glad for å ha gjort det. Ikke minst psykisk. under løpet går man i kjelleren for å hente dyp dyp motivasjon. Sånn type vilje motivasjon som er sterkere enn smerter. sterkere enn konkuransee ånd. Sterkere enn ros fra kone og kollega og Facebook etusiaster. Sånn motivasjon til å fullføre sine mål. Det er så mange rundt oss som gir seg når det er smerter, det er ikke sååå gøy lenger, det er bedre å leve i medvind.  Fytti katten vi kunne sett mye mer av funksjonelle familier, mennesker, karriære mennesker og «world changers» om vi lærte oss å holde ut og bli styrt av mål og verdier enn av omstendigheter. I fjor gjorde jeg samme løypa på 1 time og 25 minutter kortere tid… OK den var 6 km lengre. MEN motvinden økte tiden med en time sier ekstpertene.

Til slutt i dette nordsjøhysteriet. Karsten, svogeren min ble nr. 25. på tiden 3.03 Råsterkt. Vet du hvem som fikk han til å sykkle…… JEG. for 10 år siden satt han skillt. overvektig og hadde en pudding mentalitet. Vår første sykkel tur var på 3 km. Inkluder stopp, «Huffing og akking». Lang historie kort. Han kjørte i ELITE gruppa. ble nr 25 av 7100 startende. I går snakket vi, og for meg og for han er det sååå  rart å se at han startet å sykle og plutselig fant et potensiale… Gratulerer Karsten. Du er TOPP!!  Jeg ble nr 2708 tror jeg….

http://results.ultimate.dk/liveappc/front/person.php?eventid=650&template=uss.htm&from=search&Pid=9008&Bib=&FirstName=jostein&LastName=&Club=

http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=88359154156&h=S_KVa&u=A3PQq&ref=mf

No Responses Yet to “ALDRI mer Nordsjørittet”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

