Hvordan holder en leder seg sharp?

30mai09

Hvordan holder en leder seg sharp?

 

For det første må vi definere sharp. Det vil si: fokusert, helt på, dealer med tidstyver og detaljer som forstyrrer daglig livet.

Jeg har gode rutiner på livet. Tidlig oppe hver morgen. Starter alltid dagen med Kaffe!! Bønne felleskap med Brit. Vi leser fra Daily Devotinal av Joseph Prince. Kjempe undervisnning som bygger troen og livet. Eller prøver jeg å ha en plan for hver dag for hva dagen skal inneholde og IKKE inneholde.

Traff en kar på Rema i går som spørte: Hvordan er livet ditt i forhold til for 4 år siden. Jeg måtte jo si at det er mye mer krevende. Mer penger i omsetning. Et bygg i Stavanger som skal driftes og forvaltes. En ny kirke i drammen med de utfordringene og fokus som kreves. Flere ledere og masse av nye folk. Det å holde Intro på kulturell og teologis kurs er kanskje det som kreves mest?

 

Ellers så har jeg funnet noe som jeg tror er gull for mange. Det er det stille livet. Der det ikke handler om å produsere. Der det handler om relasjon. Det kan være med barna. Det kan være med ektefelle og det er i alle fall med Gud. Der ligger styrken og energien. Nadverd i hjemmet er kjempeviktig. Bibelen sier det er et styrke måltid. Ikke bare for ånden men for kropp og sinn. Når du ber sammen med noen. Har åndelig feleskap så tar du den SUPER naturlige dimensjonen inn i hverdagen og bygger p noe som er sterkere.

 

Og JADA jeg trener. Nå er det Nordsjørittet som står for tur. Fikk billett på mirakuløst vis i sist uke. Og gleder meg som en unge. Holde kroppen i ”Ship Shape” er viktig for det er en del av forvaltningen av ”pakken” som Gud har gitt oss.

 

Til slutt vil jeg anbefale noen podcast og Download som jeg bruker:

 

http://www.joelosteen.com/Pages/Index.aspx

http://www.newcreation.org.sg/newsletter/ncc-subscription.htm

Click here to read more about Pastor Brian Houston.


Click here to find out more about Hillsong Church.


Click here for more information on Pastors Brian and Bobbie Houston.

 

Ta med Ps Gary Clark på Itunes, podcast. Han er kjempe bra!!

 

See Ya

 

Neste generasjons musikere på scena

No Responses Yet to “Hvordan holder en leder seg sharp?”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

