Hva om alle delte mer av seg selv? Troen, tiden og ressurser?

14mai09

Tenk om DU var den ene som ingen snakket med. Som lengtet etter felleskap. Som søkte men var usikker. Ikke komfortabel. Likte ikke nye plasser. Men desperate ønsket at noen skulle sett deg.

Vi kan bety en forskjell på enkle måter:

Alle kan snakke med noen

Alle kan invitere noen

Alle kan be noen til middag

Alle kan be for noen

Alle kan ringe, sende en sms eller komme i berøring med ett menneske. Jeg har krig mot overfladiskhet og egoisme – konstant! Det er ødeleggende.  Selvsentrerte folk sender andre i døden og skaper tapere. Det motsatte til kjærlighet er ikke hat, men å gi blaffen. Min verden er stor nok. Jeg har jo venner. Min, mitt, jeg og mine er sangen som synges om og om igjen.

Alt handler om å dele det man har. Å dele troen er essensielt! Om alle sluttet å dele troen sin og ingen forkynte evangeliet ville verden være avkristnet i løpet av 2 generasjoner. Tenk da om alle delte troen sin? Jeg mener det er en menneskerett å få muligheten til å vurdere å ta del i troen eller la den passere. Hvordan får jeg mulighet til det? Jo, ved at du og jeg deler troen og det indre livet med Gud – selve skatten.

Hvordan få oppmerksomhet til å gjøre det? Har du en ting som gjør deg unik? Selvfølgelig har du det. Finn det! Kopier har aldri hatt innflytelse, påvirkning eller forandret en flis. Bli den du ER! Slutt å fake!

Gud elsker en glad giver. Folk liker andre som er snille. Bill Gates gir mest i verden. Buffet er en av verdens rikeste og gir bort sin formue til de som gir mest. I juni 2006 bekjentgjorde Buffett i et intervju med magasinet Fortune at han akter å gi bort mesteparten av sin formue til Bill & Melinda Gates Foundation, en veldedig stiftelse kontrollert av Bill Gates og hans kone Melinda Gates. Stiftelsen vil i løpet av de neste år motta en donasjon i størrelsesorden 40 milliarder dollar [1] [2]. Sjekk ut selv:  http://no.wikipedia.org/wiki/Warren_Buffett         

Hør her du: Skulle ikke vi dele på det vi har? Det er kanskje ikke i den størrelses orden, MEN vi har noe som varer mye lengre og er mye mer verdt på sikt. Sjelen skal leve for evig – del det du har og inviter mennesker inn i din verden.   Jippi jaja!

One Response to “Hva om alle delte mer av seg selv? Troen, tiden og ressurser?”

  1. 1 Hmmm

    Jeg har prøvd å trives i INTRO CHURCH, men ikke fått det til. Nettopp fordi jeg følte at alt var så overfladisk. At det bare handlet om å vokse og bli flere. Kanskje krigen bør utkjempes på egen grunn først?


Legg igjen en kommentar

