Livin The Dream!

11May09

Lørdag hadde vi en velsignelsesgudstjeneste for et ungt ektepar. De valgte å vie seg før de flyttet sammen…hmm, hva som gjorde det er jeg ikke sikker på men tror at det er rett. Ikke det at vi skal være øyentjenere, men at vi tror på noe og har noen absolutter er kjempebra. Merkelig å velsigne isteden for å vie, men det var fillen meg bra. Min gamle venn, Daffi, sang meeeget bra, for ikke å snakke om min datter! Hvor får hun det fra?

Kl. 11 på søndag var jeg å talte om generasjoner på Fremtid og Håp. En kirke på Randaberg utenfor Stavanger. Siv og Halstein er noen «stayere» som har holdt ut år etter år. De er kjempeflinke. Så bar det hjem for å spiseof forberede seg for neste tale. En annen type tale med et tema om noe alle har et forhold til. Sånn er det når du er pastor for en forsamling. Å preke andre plasser er lett. Mens «hjemme» skal hver enda ord, hvert møte og hver søndag  bygge noe, og JEG er ansvarlige. Bibelen sier noe om leirkarene… Men møtet kl 16 i går skulle alle på kloden opplevd. Vibrerende lovsang og masse folk. TS er en reser på å kommunisere med forsamlingen. Jeg prekte om det supernaturlige livet med Gud. Den overnaturlige dimensjonen i Kristus som Bibelen taler mye om, der det er Den Hellige Ånd som regjerer. Interessant. Vil bruke 3 søndager på dette. Vil grave dypere og kommunisere dette slik at det kan bli mer enn lære og heller en erfaring av Gud som griper inn i menneskers virkelighet!

Sa jeg noe om dåpen etterpå? Se bildene. Masse folk som heier frem 6 stk som ble døpt. Flotteste dåpen JEG har vært med på! Vi skal se mye mer av dette! Her er det en hemmelighet. Etter dåpen reiste Brit og meg til en (meget bra) leilighet på Hinna Brygge og møtte Stavanger teamet, eller de som vi skal bygge på i Stavanger. En kjempekveld med masse god mat og felleskap, svære visjoner og åndelig felleskap. Når vi kom hjem sitter det nyforlovede paret i sofaen min og frister med chips og greier. Måtte få de ut så vi kunne få med slutten på Mission Impossible 3 på svensk kanal 4. Jeg er en lykkelig mann i dag. I morgen? Følg med. Livin the dream.

No Responses Yet to “Livin The Dream!”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

