Sant om Gud, mennesker og livet

09mai09

Jeg tenker mye på Guds Rike for tiden. Har en liten ”fight” mot tanken om at ”vi går til kirken», FOR vi ER kirken!!! Overgangen mellom det Gud gjør, den vi er og det livet vi lever er et spenningsfelt som er kjempeinteressant. I morgen starter jeg en serie som handler om det supernaturlige livet. Handler om at det er mer mellom himmel og jord. Hva med Guds Ånd? Vel, følg med. Om du ikke kan komme kan du laste alt ned på podcast.

I morgen skal vi ha dåp. Seks stk skal i dåpens grav og vi har klær klare til flere. Egentlig har vi ikke holdt dåpen så høyt i Intro, men Brit utfordret oss på en Intro Uke-samling og ette det har det bare tatt av. Hvorfor skal man døpe seg? Vi sier jo i Intro at man må ingenting. Sant! Men om man VIL gå veien helt ut, så KAN man masse. Det er på samme måte i et par forhold. Man må lite. Men om man jobber på sin indre motivasjon kan du ha et helt fantastisk samliv med en kvalitet i forholdet som du ikke hadde drømt om.

Vi døper oss fordi: 1. Bibelen sier det. 2. Det kristne tradisjonen alltid har gjort det. 3. Fordi vi er seriøse med vår tro og bekjenner for alle at vi mener alvor med relasjonen med Jesus. Tenk deg at du har et forhold til en annen person. Hvor lenge vil det gå før noen får vite det? Ville du bare feid det under teppet? Så forlover dere dere…hemmelig. Gifter dere…hemmelig. Neida. Du tar en ”grande fieasta” og slår på stortrommen. Jeg er forlovet med Kristus og dette har forandret mitt liv. Jeg tror at alle skulle la seg døpe. Ja men jeg er barnedøpt sier du. Javel, greit det. Men bibelen sier at dåpen er en konsekvens av troen. Men da ville jeg jo forkaste dåpen sier du? Nei. Du behøver ikke forkaste, angre på noe eller gjøre om noe. Det er så enkelt at når du ser det så gjør du det. Det er som frelsen. Når du ser hvem Jesus er så sier du JA TAKK og blir frelst. Du tar ikke et oppgjør med noe som helt. Verken dine foreldres tro eller kultur, NEI du setter en ny retning i livet ditt og Bibelen er den høyeste retningssnor for liv og moral!

Jeg har selv hatt enormt mye nytte av å døpe meg. Jeg var barnedøpt av min morfar som var misjonær. Barnevelsignet i Den Norske Kirke. Da jeg var 19 og så hva bibelen sa om dåp så døpte jeg meg. Husker hva min mormor sa da. Hun var 81 år den gangen. Hadde jeg vært yngre skulle jeg døpt meg…

Reklamer


No Responses Yet to “Sant om Gud, mennesker og livet”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: