Hjelp, de graver meg inne!

31mar09

dscn4972dscn4975Tenk deg en 28 tonns gravemaskin som tar alt du har gått på i 25 år. De simpelthen tok hele gårdsrommet mitt i går. Gravde det vekk. De skal skille kloakk og overvann, men når de finer mitt rør ser de at det ligger 30 cm under det nye røret. Det er krise! Hvor i all verden skal jeg gjøre av mitt avfall (kloakken)? De må sannsynligvis inn under huset mitt og ta fatt i rørene og legge de høyere. Du forstod ikke det nei? Stikk innom, så skal jeg vise deg herligheten!

 I alle fall så renner titusenlappene veldig fort når slikt skjer. Kommunen sier de vil bære kostnadene. Slikt er livet. Du tror du bor i et etablert rolig strøk, så ristes du ut av senga om morgenen kl 06:40 av en maskin som kan knuse bilene, huset og fremtiden din på ett sekund. De der anleggsfolka er kjempebra. Vi har jo NESTEN blitt venner. Følg med i denne historien den blir lengre. Nå må jeg gå for jeg skal på senior treff i Stavanger og fortelle hvorfor de skal be og investere i neste generasjon.

One Response to “Hjelp, de graver meg inne!”

  1. 1 Jarle

    Akkurat, DER fikk eg forklaringen på hvorfor eg nå må begynna å kjøra rundt pizzabakkeren får å få parkering når eg hente meg pizza der.


Legg igjen en kommentar

