Skjer a?

22Jan09

I går kveld fikk jeg tusenkroners-spørsmålet: Hva er du opptatt av for tiden? Akkurat nå sitter jeg på Garcia, en restaurant på Forus, midt på en golfbane. God kaffe – det har de her. Jeg får snart selskap. Vi skal diskutere hvordan vi kan komme i gang med traineene våre til høsten. Hva med et college? Samarbeide med HLT for å gi studenter kompetanse for å ha praksis i Intro?

Vel, hva er jeg opptatt av for tiden? Obama? Gaza? At det har dødd flere av kolera i Mosambik enn i krigen på Gaza på samme tid?

Jeg er opptatt av å forme fremtiden. Trene ledere og starte kirker. Kirker som produserer frukt. Mennesker som får fatt i livet. Får fatt i hensikten, Jesus Kristus. Jeg vil se mennesker bli frelst hver søndag. Se mennesker bekjenne troen med sin dåp. Utvide arbeidet i Stavanger. Se at Kristine og Andreas får en stamme av overgitte mennesker i Drammen. Se flere som planter seg i Intro. Se at mennesker blomstrer, får venner og opplever hvordan Gud snur opp ned på livene. Ett før og nå – et nytt nå! Et nå med hensikt og liv.

Sex, Drugs & Rock’n’roll – temaet for årets første Intro Uke – var en braksuksess. Masser av folk innom. Masse nysgjerrige nye folk. Det å sette fokus på noen absolutter er nødvendig. Kirken har en kjempeutfordring med å leve og kommunisere absolutter og gode levesett uten å skape fordømmelse mot de som tenker og lever annerledes.

Det er noe svært fascinerende med Jesus omgav seg med «tollere og syndere». Hør på denne:

Tax collectors and other notorious sinners often came to listen to Jesus teach. 2 This made the Pharisees and teachers of religious law complain that he was associating with such sinful people—even eating with them!”  – Luk 15,1 (New Living Translation)

Det er noe kirken kanskje har mistet underveis – gaven til å kommunisere. Gaven om å kommunisere budskapet attraktivt mot den sanne målgruppen – ikke bare de rettferdige, de vellykkede, de interesserte, de som kjenner seg igjen i det dype i livet.

Det er noe som Jesus gjør som får folk som er langt borte fra den tradisjonelle kulturen, til å trives rundt ham. Slik vil også jeg leve og lære. Ikke bare bli godtatt av den kristne eliten, men også blant mennesker som lever i umoral og dårlige vaner.

Hva er hensikten med det kristne livet? Innflytelse, kjære venn. Innflytelse. Utbredelse. Jeg tror steinhardt på at dette året vil det beste i mitt liv. Ever! Derfor sitter jeg her nå og ser på alle businessfolka som kommer og går på kafeen her. Også denne verden skal Intro ha innflytelse i. Allerede den 4. februar har vi leid Garcia og har inne Europris-gründer Jan Egil Gulbrandsen som setter tema: Ledere og bedrifters muligheter og utfordringer til å gjøre fattigdom historie.

No Responses Yet to “Skjer a?”

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

