«Wannabe»

12des08

Mennesker som lykkes (dvs. i vår term kommer på fremsiden av magasiner og på toppen av formuelister) skaper bilder av hvordan man bør være, kle seg og utrykke seg. Noe av det jeg mener er trist er mennekser som lever gjennom roller. Dvs at andre har definert hva som er rett, sant og viktig. Mennesker som alltid «snur seg etter vinden», som følger siste skrik eller som må vite hva Madonna gjør nå? Hvilken bil kjører Kjell Inge og hvor reiser «alle» på ferie?

Tenk selv! «Get a life» er et utrykk jeg ofte sier til folk rundt meg, og jeg mener det. Det som er vakkert er å se mennesker som står for noe! Som former sitt eget liv, sin egen fremtid. Mennesker som ikke er «wannebes», men er seg selv.

Mange kirker prøver desperat å være noe de ikke er. Ofte tror vi at bare vi bruker storskjerm så er vi moderne. Bare vi kan servere kaffe etter møte så er vi med i klubben til de som får det til. Tull å vas! Vi blir avslørt før vi får sagt velkommen! Vær den du er! Om du ikke liker den du er så gjør noe med deg selv. Om du ikke liker kirken du går i så vær en transformator. (en som forandrer spenning til et riktig nivå) To viktige spørsmål du kan stille:

  1. Liker jeg dette selv?
  2. Liker mine ledere dette?

Jeg er jo altfor gammel til å være moderne … Kanskje det, men jeg kan alltid mene noe. Det jeg mener er viktig, men ikke viktigst. Jeg speiler meg i ledere som er 15 år yngre. Krevende ja, men nødvendig!!  Se denne videoen og tenk selv.

One Response to “«Wannabe»”

  1. 1 Karsten Molander

    Kanon… Mennesker elsker forandringer, bare de ikke skal ændre på sig selv.
    Keep up Living the dream
    Karsten


Legg igjen en kommentar

