Min egen blogg – wow!

26Nov08

Så er vi igang med blogg. jostein-pa-picadelly-cirkus

Hvorfor har en pastor blogg? Grunnleggende så vil jeg gi et glimt hva jeg tenker og hvordan jeg lever. «Word is cheap». Livet er verdifullt. Som pastor leder jeg en kirke og dens oppgave er å kommunisere med mennesker. Da bør vi bruke de virkemidlene vi kan til å lytte og samtidig lette på sløret slik at du og meg kan utveksle noe mer en glansbilder og fine slogans!!

Vel på Worship Sunday var det fillen meg bra. masse folk og et rekord offer til DVD-prosjektet vårt som skal være en brobygger til lokalsamnfunnet. Rett og slett en presentasjon av Intro, hvem vi er og hva vi gjør. Vi trenger å bryte noen kommunikasjonsgrenser. På mandag reiste vi, Kristian B. Steini H. og Andreas H. fra Intro Drammen til London og hadde «Core Team Days» med staben i Hillsong London. For oss som er en ny og ung menighet er det gull å kunne sitte å fyre på med spørsmål og problemstillinger for de som har mer erfaring og lever noen lysår lengre fremme. De er sååå generøse og inkluderende og det er fillen meg et privilegium å få være så tett på en av de førende kirkene i Europa. Å komme hjem til Sandnes føles som å ha blitt droppet på et jorde og det går bare opp for meg at dette området er som en liten bydel der borte. 12 millioner folk – det er noe det…

Å få gjengen som akkurat har vært i Uganda hjem var enormt bra. 14 stk har bygget et hus til 8 foreldreløse barn og en enke som tar seg av barna. Du må bare sjekke ut: watoto.com På søndag skal vi rette fokuset på Watoto og hva vi gjør der! Få det med deg om du bor her. Eller så starter jeg en ny serie på søndag der vi de neste tre søndagene vil se på: 1 Alle bryr seg 2 Alle deltar og 3 Alle inviterer. Å se på Jesus som det store forbilde der han ikke bare hadde medlidenhet men fillen gav ALT han rådde over for å hjelpe! Det kalles å bry seg. I vår samfunn. I en global sammenheng kan vi ikke la samfunnstrender sette agenda i våre liv. Vi skal bryte noen måter å tenke på på søndag.

Jostein

11 Responses to “Min egen blogg – wow!”

  1. 1 Svend

    blogg for it!! skamgudd!!

    konge å lesa litt om ke du tenke for tiå jostein! ikkje så lett å gjer d ifrå telemark…
    ser fram t 14.des, då e eg på plass på 2.rad!!

  2. 2 Simon

    Gleder meg til vise ord!

  3. 3 Ester

    dette va FILLEN meg bra, jostein! hehe 😉

  4. 4 thomasR

    halla jostein.. kom tilfeldigvis over bloggen din, og nå ligger den i netnewswiren´min, så gleder meg til å lese din skarpe observasjon og refleksjoner. blessinsg 🙂

  5. 5 Joakim

    Meget sweet.
    Kult med blogg.
    Du e ein helt.

  6. Så morro at du har begynt å skrive blogg! Den her skal e nok følge med på.

    Keep on the good work!

  7. 7 Fartein

    sweet med blogg!
    her komme det til å komme mye sweet:D det forvente eg.

  8. 8 Steinar

    Grattis med blog Jostein!

    blir artig å kunne følge litt med på tankene og visjonene dine herfra sofakroken og, ikke bare på kinobenken i Fredheim Arena 😉

  9. 9 Ragnhild

    JA, eg glede meg og, kjekt med litt avbrekk fra jobb og… 🙂

    HB du har tenkt å oppdatera KVER dag, helst kver time…
    hehe

  10. 10 Steini

    Konge! Du e der d skjer du, Jostein! Denne ska eg følga!
    Ps. Angåande kjerka og kommunikasjon; Du va RÅ på tuben i London!
    See ya here soon again!

  11. 11 Lina

    saa utrolig bra aa lesa, Jostein!!! Rock on and stay soo blessed!!!!


Legg igjen en kommentar

